Darussyifa' Online

Darussyifa' Online
klik pada imej untuk ke link

BIC Smart Shop

BIC Smart Shop
klik pada imej untuk ke pautan

Boikot Zionis La'natuLLAH!

Boikot Zionis La'natuLLAH!
klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

Selamatkan Gaza!

Selamatkan Gaza!
klik pada imej untuk ke link

Friday, September 11, 2009

Gambar Hari Ini: Hikayat Kapal Yang Sedang Karam & Rumah Besar!



Assalamu'alaikum warahmatuLLAHi wabarakatuh semua,

Sekadar santai-santai, gambar yang saya kongsikan pada hari ini saya ambil dari album gambar Friendster salah seorang sahabat saya (nama dirahsiakan).

Dalam kemeriahan menyambut pilihanraya, dekat-dekat pula nak raya - bukan main lagi kereta Iswara yang ditunjukkan di atas menampal bendera-bendera parti kesayangannya itu. 'Awak nampak biru..." begitulah petikan dialog dari iklan Fair and Lovely, kalau tak pun mana-mana iklan shampoo suatu ketika dahulu.. Untuk gambar ini, saya tambah "Awak nampak biru..dan berdacing.."..

Nasib baik bukan dacing yang sebenar, kalau tidak habis pancit tayar kereta Iswara tu!

Saya terfikir, kalau polis trafik nampak, adakah kereta ini akan disaman? Bagaimana pula kalau kita letak bendera-bendera lain seperti Bendera Malaysia, Sarawak, Perak, Kedah, ataupun mungkin juga bulan? Tak kiralah, bulan purnama, bulan sabit...



Gambar ini pula saya ambil baru-baru ini, di sekitar kawasan perumahan saya. Terkejut saya apabila saya diberitahu oleh sahabat saya bahawa ada pejabat Jawatankuasa Penaja UMNO Negeri Sarawak (JPUNS) di sini.

Hendak tergelak pun ada, di negeri PBB ini mampukah UMNO membawa agendanya di Sarawak ini? Kalau tengok dari singkatan namanya pun orang dah rasa gerun - JPUNS, macam JEPUN pun ada, boleh bertempiaran lari orang dibuatnya.. Sesuai juga tu, dulu Jepun jajah Sarawak, sekarang JPUNS pula nak tawan Sarawak. Kita tengok boleh survive atau tidak...



Ini pula gambar yang saya ambil tidak berapa lama dahulu, di kawasan hujung dunia di Sarawak. Cantik rumah ni, saya juga berhasrat untuk memiliki rumah seperti ini suatu hari nanti, jadi markaz pergerakan ataupun rumah jemaah ataupun tempat bertamrin... bagus rumah ni, siap ada menara tinggi - untung-untung boleh buat menara azan!

Sekian untuk perkongsian gambar-gambar hari ini. Selamat Menunaikan Ibadah Puasa.


P/S: Saya tidak berniat untuk provoke mana-mana pihak di sini....


Ibn 'AbdiLLAH As-Sarawaki,
6.09 am,
12 September 2009,
Somewhere In The World.

No comments:

Katakan "TAK NAK" Kepada Tabarrujul Jahiliyah!

Katakan "TAK NAK" Kepada Tabarrujul Jahiliyah!
klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

Alternatif Fesyen Islami

Alternatif Fesyen Islami
klik pada imej untuk ke link

Jom Belajar Bahasa Arab

Jom Belajar Bahasa Arab
klik pada imej untuk ke link

Video-video Pilihan

Ustaz Ismail Kamus - Nafsu Makan Ustaz Ismail Kamus - Alam Jin Ustaz Azhar Idrus - Banduan Akhirat Ustaz Azhar Idrus - Tidur 20 Tahun