Darussyifa' Online

Darussyifa' Online
klik pada imej untuk ke link

BIC Smart Shop

BIC Smart Shop
klik pada imej untuk ke pautan

Boikot Zionis La'natuLLAH!

Boikot Zionis La'natuLLAH!
klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

Selamatkan Gaza!

Selamatkan Gaza!
klik pada imej untuk ke link

Saturday, October 3, 2009

Catatan Ringkas: Orang UMNO Sila Baca!!!


"Titanic - The Unsinkable - yer dop mung?!"


Salam'alaykum,

Segala puji bagi ALLAH SWT,
Serta selawat dan salam ke hadrat Nabi SAW.


Ini saranan buat pembaca Berita Harian terutamanya penyokong ataupun pemimpin UMNO sendiri, yang masih tidak faham perjuangan PAS sebagai harakah Islam (kalau orang UMNO tak tahu maksud perkataan ini, tanya Ustaz-Ustaz UMNO. Maksudnya ialah gerakan Islam.)


Saya cukup pantang apabila orang menilai sesuatu pergerakan tanpa melihat kepada dasar yang diperjuangkan oleh gerakan itu.


Saya secara jujur amat benci dan meluat melihat salah satu video yang dikirimkan ke website Berita Harian, melihat tajuknya sahaja saya sudah naik marah (PAS tidak mencerminkan Islam dengan sikap biadap penyokongnya).

Marah kerana pertikaian terhadap dasar perjuangan, PAS dinilai dari kulit (attitude penyokong dan sebagainya) tetapi tidak menilai kepada dasar yang diperjuangkannya.


Dalam soal perjuangan ini, eloklah orang UMNO menilai dan mengambil iktibar daripada kata-kata Saiyidina Ali krwjh yang lebih kurang mafhumnya

"Jangan menilai kebenaran daripada orang yang membawa kebenaran itu, tetapi nilailah dia melalui kebenaran yang dibawanya"... hatta walau kebenaran itu datangnya daripada mulut seorang kanak-kanak belum lepas UPSR sekalipun..wajib untuk kita menerimanya!


Andai kulit dipersoalkan, UMNO patut lebih malu apabila pemimpin-pemimpinnya lebih kurang beradab termasuk juga penyokongnya, isyarat tangan yang lucah, adab makcik-makcik dan pakcik-pakcik penyokong (yang patut UMNO didik dahulu sebelum mempersoalkan adab-adab penyokong PAS!!!)... banyak contoh dan bukti..malas nak sebut satu-satu. Buat ceramah umum pun boleh ada karaoke dan nyanyian yang tidak selari dengan ruh yang ma'ruf. Sesudah itu, tidak pula segan untuk bercakap tentang Islam dan mengomentar PAS!

"Ini bukan budaya kita..
bukan demonstrasi, tapi mengutuk orang.. adalah HARAM menisbahkan orang dengan kata-kata seperti ini"

"Menterjemahkan kalimah seperti ini lagilah haram."


Bukan setakat itu, malah dasarnya juga boleh dipertikaikan! Adalah menyalahi 'aqidah yang sahih apabila dasar assabiyah lebih diperjuangkan melebihi Islam. Maka orang-orang UMNO, saya sarankan perbaharuilah syahadah setiap masa takut-takut ada tercicir daripada i'tiqad yang sebenar.


Saya guna istilah "takut-takut" ini, jangan kata saya menggunakan takfir, menghukum orang-orang UMNO adalah kafir. Tidak! Jangan salah faham! Kalau masih tidak faham wajarlah orang-orang UMNO membantah PPSMI kerana statement kelas cabuk seperti ini pun sudah tidak mampu difahami dengan sebenar-benarnya!


Satu lagi video yang saya jumpa, saya lihat pada tajuknya "Pemimpin UMNO dakwa dikasari"... UMNO patut muhasabah balik dengan statement ini..hakikatnya siapa yang telah lama dan mempunyai sejarah panjang dan paling lama dikasari... PAS buat ceramah umum disembur air, baling gas pemedih mata dan lain-lain lagi tindakan tidak wajar, padahal justifikasi 'mengancam keselamatan negara' LANGSUNG tidak ada, tidak kuat dan tidak relevan.

Inikah demokrasi?

Kita tanya orang-orang yang mula-mula mencabuli prinsip demokrasi yang dicanang-canangkan mereka dahulu!


Sebab itu, di rumah kami tidak ada Berita Harian dan Utusan Melayu / Malaysia, kalau ada pun setakat untuk membungkus buah dabai untuk dikirimkan kepada saudara-mara, ataupun untuk dijadikan kertas bakar pencucuh api.


Wahai UMNO, andai masih dengan attitude lama adu-domba dan fitnah sebegini, jangan mimpi nak lepas pintu Imigresen Sarawak di Kuching International Airport!


WaLLAHuta'ala a'lam.


Ibn 'AbdiLLAH As-Sarawaki,
11.22 am,
Ahad, 4 Oktober 2009,
Somewhere Around The Planet.

3 comments:

Jihad said...

Takbir!!! Allahu Akbar!

Unknown said...

salam..undilh pakatan rakyat sarawak..takbir!!ALLAHU AKBAR!!!

pemudakampung said...

sabar..org umno dah macam tu,nak buat macam mana..imgresen ke apa ke semua akan lepas2...syurga tak tau lepas ke x..

Katakan "TAK NAK" Kepada Tabarrujul Jahiliyah!

Katakan "TAK NAK" Kepada Tabarrujul Jahiliyah!
klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

klik pada imej untuk ke link

Alternatif Fesyen Islami

Alternatif Fesyen Islami
klik pada imej untuk ke link

Jom Belajar Bahasa Arab

Jom Belajar Bahasa Arab
klik pada imej untuk ke link

Video-video Pilihan

Ustaz Ismail Kamus - Nafsu Makan Ustaz Ismail Kamus - Alam Jin Ustaz Azhar Idrus - Banduan Akhirat Ustaz Azhar Idrus - Tidur 20 Tahun